1. Forum Komputerowe jest forum o tematyce komputerowej.. Rozmowy na tematy inne niż o komputerach można prowadzić tylko w wyznaczonych działach.
2. Forum Komputerowe jest polskim forum, na którym piszemy poprawną polszczyzną.
3. Podczas wypowiadania się zabronione jest:
a) PoKeMoNoWaNiE,
b) Nie używanie znaków przestankowych,
c) Używanie zbyt dużej ilości emotikon,
d) Nie używanie polskich liter i nie trzymanie się reguł ojczystego języka,
e) Korzystanie z wulgaryzmów.
4. Na forum zabrania się:
a) Publikowanie treści pornograficznych, linków do takich stron, treści niezgodnych z prawem polskim oraz treści mogące kogoś urazić,
b) Publikowanie pytań i stron dotyczących cracków, hakerstwa i ściągania nielegalnego oprogramowania,
c) Publikowanie prywatnych informacji bez zgody ich właściciela.
5. Nick:
a) Nie może być podobny do już istniejących,
b) Nie może być kojarzący się, podobny i nawiązujący do znanych osobistości,
c) Nie może być wulgaryzmem, linkiem do strony itp.,
d) Nie może składać się losowych ciągów znaków.
6. Sygnatura:
a) Musi być zgodna z powyższymi punktami regulaminu,
b) Nie może być zbyt dłga,
c) Nie może być za szeroka.
7. Zanim napisze się jakiś temat, należy skorzystać z opcji szukaj.
8. Podczas pisania tematu należy odpowiednio nazywać swój wątek. Zabronione jest nazywanie tematu w stylu "pomocy", "ratunku", "nie umiem", "help me".
9. Podczas pisania odpowiedzi:
- Należy być miłym dla innych,
- Należy trzymać się tematu,
- Należy szanować opinie innych,
- Należy podawać argumenty swoich wypowiedzi,
- Nie wolno obrażać innych użytkowników,
- Nie wolno się kłócić,
- Nie wolno pisać posta, który nic nie wnosi do omawianego tematu,
- Nie wolno pisać krótkich i banalnych wypowiedzi, chcąc zwiększyć sobie licznik postów.
10. Gdy korzysta się z ShoutBoxa:
a) należy trzymać się powyższych punktów regulaminu,
b) ShoutBox to miejsce, gdzie można rozmawiać, a nie kłócić się, etc.
11. Jeśli zauważy się jakiś błąd na forum bądź wpadnie się na świetny pomysł, należy podzielić się tym z innymi w odpowiednich tematach w dziale Sprawy dotyczące forum.
12. Jeśli użytkownik forum uważa, że został skrzywdzony przez użytkownika bądź niesłusznie osądzony i ukarany przez moderatora bądź administratora niech napisze odpowiedni temat z opisem problemu w dziale Sprawy dotyczące forum. Wszystko da się wyjaśnić.
13. Na forum zabronione jest tworzenie multikont. Nadmiarowe konta będą usuwane, a użytkownicy je zakładający karani.
14. Moderatorzy i administratorzy mają prawo edycji oraz usuwania postów niezgodnych z regulaminem.
15. Moderatorzy i administratorzy korzystają z poniższych
kolorów podczas edycji posta:
Administratorzy:
Czerwony (treść dopisku + nick)
Moderatorzy:
Zielony (treść dopisku + nick)
Zabronione jest korzystanie z tych kolorów przez użytkowników, którzy nie są w ekipie forum.
16. Za łamanie w/w regulaminu nadaje się kary w postaci procentów:
10% - pisanie z błędami, pisanie bezsensownych postów, udział w kłótni,
20% - spam, OT, obrażanie użytkowników, używanie wulgaryzmów,
30% - udawanie moderatora (dopisek w swoim poście kolorem moderatora), multikonto,
50% - zamieszczanie treści pornograficznych lub innych niezgodnych z prawem polskim,
100% - Włamywanie się na konta, publikowanie hasła na czyjeś konto itp.
Za 100% jest ban.
17. Administratorzy i moderatorzy wypisują wszystkie swoje poczynania w temacie "Co robimy na forum" w dziale Sprawy dotyczące forum. Jeśli użytkownik nie wie, czemu dostał ostrzeżenie bądź czemu zostały usunięte lub zeedytowane jego posty niech zajrzy do w/w tematu.
18. Każdy może wyrażać swoją opinię na temat tego regulaminu w odpowiednim temacie w dziale Świat Gier lub dać propozycję usunięcia bądź dodania jakiegoś punktu w regulaminie.